20 sposobów na przyciągnięcie gości do Twojej restauracji

Tak jak obiecaliśmy prezentujemy listę 20 tematów – sprawdzonych w działaniu, konkretnych porad, które są kluczowe w zabieganiu o klienta (nie tylko) sezonowego.

Podsumujmy zatem o co należy zadbać, aby trafić „na radar” turystów kulinarnych.

  1. Dodaj swój lokal w Google Moja Firma. Uzupełnij w profilu tam wszystko co tylko możesz, aby maksymalnie opisać swój biznes.
  2. Na swojej stronie www oraz w Google Moja Firma i Facebooku pokaż swoją aktualną kartę menu. Pamiętaj aby na stronie jasno wskazać mapę dojazdu, opis najbliższego parkingu oraz udostępnić kontakt – np. Facebook messenger.
  3. Zmieniaj kartę menu zgodnie z sezonem, dokumentuj ten proces na zdjęciach i filmach! Pokaż, jak Szef tworzy i wspólnie z zespołem testuje nową kartę.
  4. W 2019 roku mocno postaw na Instagram’a, a w szczególności na opcjach przedstawionych w następnym punkcie.
  5. Komunikuj się przez opcję Stories – zarówno na Instagramie jak i Facebooku.
  6. Komunikuj się w języku swojego klienta – na Facebook’u możesz tworzyć posty dwujęzyczne – korzystaj z tej opcji.
  7. Udostępnij darmowe WiFi i oznaczaj to – ma to szczególne znaczenie dla gości spoza EU.
  8. Zbieraj opinie swoje klientów (w Google Moja Firma, Facebooku, TripAdvisor). Informuj o możliwości zostawienia opinii online w swoim lokalu, a gdy już je otrzymasz, regularnie na nie odpowiadaj.
  9. Wystrzegaj się zdjęć stockowych – stosuj tylko zdjęcia własnego autorstwa. Pamiętaj tylko o ile na Instagramie wystarczą amatorskie zdjęcia wykonywane telefonem kom., tak na potrzeby strony www / karty menu etc. warto zamówić fotografa, który zrealizuje profesjonalną sesję kulinarną.
  10. Zadbaj o materiały wideo pokazujące „życie restauracji od kuchni” dosłownie od kuchni.
  11. Sprawdzaj, jak wygląda Twój biznes oczami gości – sprawdzaj, jak wygląda wizerunek Twojego lokalu sieci. Zobacz czego i jak szukają o Tobie Twoi goście online. Rób regularny audyt swojej firmy online.
  12. Wykorzystaj geolokalizację w targetowaniu kampanii sponsorowanych Google Ads, oraz odpowiednie targetowanie w kampaniach Facebooka.
  13. Buduj jasny i spójny przekaz swojej oferty wykorzystując kanały online i offline.
  14. W pogoni za klientem turystą, nie zapominaj o klientach lokalnych. To oni są ambasadorami Twojej marki.
  15. Komunikuj się za pomocą Twittera, dodając hasztagi związane z Twoją branżą i lokalizacją – to właśnie tam turyści pytają: „#Kawiarnia #Wrocław – gdzie się wybrać?”. Obserwuj wybrane tagi, reaguj na nie, ale nie skupiaj się w 100% na reklamie, nikt nie lubi, jak usiłujesz za wszelką cenę im coś sprzedać, natomiast każdy lubi, gdy pomagasz rozwiązywać problemy.
  16. Angielska wersja strony www (z mapą dojazdu wg. Google Maps), oraz angielska wersja menu to zestaw obowiązkowy – o tym nie trzeba przypominać prawda?
  17. Aranżuj swój lokal tak, aby był przyjazny instagramerom – oni swoimi postami zrobić Ci najlepszą reklamę! Nie przypadkowo Hala Koszyki wygląda tak a nie inaczej.
  18. Prezentuj we wszystkich kanałach to co u Ciebie jest unikalne i wyróżniające, ale postaw na jakość, a nie na ilość wysyłanych przez siebie komunikatów.
  19. Dodaj do Google zdjęcia sferyczne z wnętrza swojego lokalu (zrobisz to samodzielnie, nie musisz do tego nikogo wynajmować).
  20. Zadbaj o miłą i przyjazną atmosferę każdego dnia, więcej uśmiechaj się do swoich współpracowników oraz swoich gości.
Zapisz się do bezpłatnego biuletynu branżowego i bądź na bieżąco!
Powiadomienia o nowych artykułach, wydarzeniach z kalendarza i nowościach otrzymasz bezpłatnie nie częściej niż raz w tygodniu.
Twój email jest u nasz bezpieczny i w każdej chwili możesz samodzielnie rezygnować z subskrypcji.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *