Wakacje ze smakiem – turystyka kulinarna w 2019 roku

Nie da się ukryć faktu, że dużą część wśród gości restauracji w dużych miastach stanowią turyści. Lokale takie jak restauracje, puby czy kawiarnie o atrakcyjnym położeniu nie mogą narzekać na brak zainteresowania ze strony odwiedzających.

Jednakże co zrobić, kiedy turyści i mieszkańcy miast nie mają do restauracji „po drodze”? Wśród osób odwiedzających restauracje pojawiła się zupełnie nowa grupa klientów, która przed wizytą w lokalu kieruje się opinią znalezioną na jego temat w Internecie. To właśnie tam upatrywać należy szansy na zdobycie nowych gości restauracji i właśnie o tą grupę „turystów kulinarnych” szczególnie warto zabiegać w 2019 roku.

Segment klientów przychodzących z sieci

Opiniami na temat lokali znalezionymi w Internecie kierują się przede wszystkim turyści (w tym także turyści z zagranicy), których wiedza na temat dobrych restauracji w mieście jest z wiadomych względów mocno ograniczona. Warto podkreślić fakt, że dla tej grupy gości restauracyjnych bardzo często znaczenie ma także prestiż miejsca, w którym zamierzają zjeść.

Zapisz się do bezpłatnego biuletynu branżowego i bądź na bieżąco!
Powiadomienia o nowych artykułach, wydarzeniach z kalendarza i nowościach otrzymasz bezpłatnie nie częściej niż raz w tygodniu.
Twój email jest u nasz bezpieczny i w każdej chwili możesz samodzielnie rezygnować z subskrypcji.

Biorą oni pod uwagę różne kryteria – od opinii znalezionych w sieci (ich ilości i jakości), poprzez zdjęcia jedzenia, aż do ilości reklam znalezionych na temat lokalu w Internecie, czy sposobu w jaki komunikuje się wybrany lokal. Okazuje się, że te restauracje, które stawiają na intensywną promocję w sieci mogą liczyć na większą liczbę odwiedzających, niż ich konkurencja niezorientowana na grupę klientów z Internetu.

W jaki sposób podejść do promowania lokalu, by w naturalny sposób podnieść liczbę odwiedzających? Przede wszystkim istotna jest promocja w kanałach social mediach. Profil na Facebooku stanowi dla klientów źródło informacji o godzinach otwarcia, menu, aktualnych promocjach i wystroju wnętrza. Niezbędnym elementem jest też wizytówka w Google Moja Firma – dzięki niej umieścisz swoją firmą na mapie Google. Wprowadzisz dane kontaktowe i teleadresowe swojego lokalu, godziny jego otwarcia oraz oznaczysz udogodnienia ważne dla gości (WiFi płatność kartą, klimatyzację, parking, etc.).

Ważne jest też dbanie o publikację atrakcyjnych zdjęć i wysokiej jakości filmów w sieci, przedstawiających zarówno jedzenie, jak i lokal. Je także możesz umieścić za pomocą Google Moja Firma. Niektórzy z restauratorów decydują się także na promocję przez płatne reklamy, które wyświetlają się internautom, gdy ci zalogują się do sieci w konkretnym mieście.

Jedzenie posiłków… wzrokiem

Dla współczesnych gości restauracji duże znaczenie obok smaku dania ma jego wyglądu, a także prestiż miejsca. Lokalni turyści najczęściej szukają lokali o unikatowej karcie dań, menu bogatym w regionalne potrawy czy miejsc najzwyczajniej modnych. Dzieje się tak, ponieważ wszechobecne w życiu social media, pozwalają im chwalić się odbytymi podróżami i odwiedzonymi miejscami. To między innymi profesjonalna fotografia kulinarna przyciąga zainteresowanych do lokalu, w którym serwuje się pięknie wyglądające dania.

Oferta śniadaniowa „Mojito C&R” na Długim Targu w Gdańsku

Trend na publikowanie zdjęć jedzenia w sieci oraz oznaczanie się w modnych lokalizacjach jest obecnie tak popularny, że obserwuje się rozwój tak zwanej „turystyki kulinarnej”. Zakłada ona podróżowanie w celu poznawania nowych smaków i odwiedzania atrakcyjnych restauracji w wybranych wcześniej lokalizacjach.

Ignorowanie grupy klientów, która przed odwiedzinami w lokalu kieruje się opiniami, zdjęciami i informacjami znalezionymi w sieci. Może okazać się dużą stratą dla restauracji, kawiarnia czy hotelu.

Oferta śniadaniowa „Mojito C&R” na Długim Targu w Gdańsku

Nigdy nie jest za późno na stworzenie wizerunku własnego lokalu w Internecie. Dzięki profesjonalnemu podejściu do publikowania reklam, zdjęć i filmów rosnące zainteresowanie internautów przerodzi się w większą liczbę gości.

Już jutro opublikujemy listę 20 rzeczy o jakie należy zbadać aby przyciągnąć uwagę klientów z segmentu turystyki kulinarnej.

Mamy nadzieję, że nieco przybliżyliśmy Ci możliwości jakie stoją przed Twoim biznesem. Jeśli masz dodatkowe pytanie napisz do nas wiadomość lub zostaw swój komentarz.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *