Jedna sałatka wegetariańska to dziś za mało aby przetrwać na rynku…

W dzisiejszych czasach, żeby zaistnieć na mocno konkurencyjnym rynku gastronomicznym, trzeba być na bieżąco z najnowszymi trendami i błyskawicznie reagować na nowości. Rosnąca świadomość polaków dotycząca zdrowego trybu życia i świadomego odżywiania wymusza na właścicielach restauracji wprowadzenie strategicznych zmian do karty menu. Jakie są najnowsze trendy na kulinarnej scenie? Przede wszystkim warto zdać sobie sprawę, że mięsożercy są passe. XXI wiek należy do flexitarianizmu.

Flexitarianizm

Flexitarianizm to tak zwany elastyczny wegetarianizm. W telegraficznym skrócie polega on na tym, że podstawę diety stanowią produkty pochodzenia roślinnego, a mięso spożywane jest tylko okazjonalnie. Jest to nowa nazwa dla istniejącego już zjawiska, które z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Według najnowszych badań już ponad połowa polaków (57,8%) deklaruje, że nie chce spożywać produktów pochodzenia zwierzęcego (źródło: wyniki sondażu IBRiS), a ok. 10 % młodych polaków w wieku 25-34 lat (źródło) nie je mięsa wcale. Co to oznacza dla restauratorów?

Dwie wegetariańskie pozycje w menu to za mało (…)

SmakMarketingu.pl

Trendy na rok 2019

W 2019 roku krwiste steki i tłuste burgery nie wystarczą, żeby przyciągnąć do restauracji nowych klientów. Dwie wegetariańskie pozycje w menu to za mało i one również w tym nie pomogą. Wybór pomiędzy sałatką cezar a grecką może był wystarczający 20 lat temu, ale w dzisiejszych czasach to zdecydowanie za mało. Zwłaszcza że konkurencja nie śpi, a na rynku pojawia się coraz więcej restauracji serwujących wyłącznie wegetariańskie potrawy. Czy to oznacza, że należy całkowicie zrezygnować z tradycyjnej kuchni opartej na produktach zwierzęcych?
 
Nie, ale trzeba sobie uświadomić, że kuchnia wegetariańskie ma do zaoferowania dużo więcej niż sałatki. Wystarczy, żeby w grupie 5 osób znalazła się jedna, która preferuje bezmięsne menu i to właśnie ona podejmie decyzje odnośnie wyboru restauracji. Ciekawe wegetariańskie potrawy w menu mają więc bezpośredni wpływ na ilość gości i rentowność całego biznesu. Rzeczywistość szybko zweryfikuje, którzy restauratorzy potrafili sprostać nowym wyzwaniom i dopasować swoje menu do oczekiwań współczesnych klientów.

Fotografia kulinarna z nagłówka: Piotr Saweczko foodphoto.pl.

Zapisz się do bezpłatnego biuletynu branżowego i bądź na bieżąco!
Powiadomienia o nowych artykułach, wydarzeniach z kalendarza i nowościach otrzymasz bezpłatnie nie częściej niż raz w tygodniu.
Twój email jest u nasz bezpieczny i w każdej chwili możesz samodzielnie rezygnować z subskrypcji.


Recommended For You

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *