Światowe smaki, dietetyczne kuchnie i eko produkty, czyli trendy w śniadaniach na mieście

Już nie tylko świat mody i designu każe nam podążać za najnowszymi trendami. Przez rozwijające się błyskawicznie social media, równie błyskawicznie zmieniają się trendy kulturowe, szczególnie te kulinarne.

Jedzenie na mieście przestało być przywilejem zarezerwowanym dla elit, a zaczęło być atrakcyjnym sposobem na spędzenie wolnego czasu, swego rodzaju przygodą w poszukiwaniu doznań smakowych. Stylowe miejsce z klimatem, najwyższa jakość składników, pomysłowe zestawienia smaków, oryginalne menu, a przy tym wszystkim estetyka podania to reguły gry, które muszą spełniać lokale gastronomiczne, aby przyciągnąć jak najwięcej klientów.

Trendy śniadaniowe

Monotonne śniadania na szybko połykane przed wyjściem do szkoły lub pracy należą do przeszłości. Aktualna moda śniadaniowa pokazuje, że coraz większym zainteresowaniem cieszą się lokale serwujące ten poranny posiłek aż do godzin południowych. Dobrze, gdy kawiarnia ma charakterystyczną ofertę: np. w lokalu wypieka się własne pieczywo, robi się domowej roboty przetwory i pasty do chleba. Dużym zainteresowaniem cieszą się kawiarnie, które oferują tematyczne, międzynarodowe zestawy śniadań: angielskie, śródziemnomorskie, tureckie, włoskie itd.

Moda na bycie fit sprawia, że coraz częściej menu śniadaniowe musi zawierać potrawy składające się ze składników należących do grupy superfoods. Są to na przykład: owocowo-warzywne smoothies, smakowe owsianki i jaglanki, napoje na bazie mleka roślinnego, pełnoziarniste kasze, puddingi z nasionami chia oraz jagodami goji.

Dużym zainteresowaniem cieszą się kawiarnie, które oferują tematyczne, międzynarodowe zestawy śniadań

SmakMarketingu.pl
Zapisz się do bezpłatnego biuletynu branżowego i bądź na bieżąco!
Powiadomienia o nowych artykułach, wydarzeniach z kalendarza i nowościach otrzymasz bezpłatnie nie częściej niż raz w tygodniu.
Twój email jest u nasz bezpieczny i w każdej chwili możesz samodzielnie rezygnować z subskrypcji.

Śniadania dla ekologów i alergików

Popularność ideologii takich jak slow food zaowocowała uważnym i zrównoważonym podejściem do jedzenia. Rosnąca świadomość konsumentów na temat wagi zdrowego odżywiania i wspierania małych, lokalnych producentów żywności powoduje, że od lokali gastronomicznych wręcz wymaga się używania produktów regionalnych, uprawianych w sposób ekologiczny. Jednak nie tylko świadomie wybrany styl życia i odżywiania wpływa na zachowania, czy też wybory konsumenckie. Dieta bezglutenowa, bezlaktozowa, wegetariańska, wegańska oraz ich najprzeróżniejsze warianty, jak na przykład fleksitarianizm to, niestety, nie tylko zachcianka konsumentów ale realne zapotrzebowanie rynku.

Coraz częściej spotykane rozmaite alergie pokarmowe i uczulenia po prostu nie pozwalają na spożywanie wszystkich produktów. Mimo wszystko takie sytuacje nie powinny stanowić przeszkody, a jedynie pobudzać wyobraźnię kucharza do komponowanie menu odpowiadającego na potrzeby klienta. Dlatego przy planowaniu śniadaniowego menu na pewno warto wziąć pod uwagę aktualne trendy ideologiczne oraz stale rosnące zapotrzebowanie na posiłki dietetyczne, wykluczające określone składniki.

Wyzwanie i okazja

Posiłki poza domem zyskały ogromne znaczenie. Zwłaszcza pomysłowe śniadaniownie okazują się idealne na spotkania ze znajomymi, spotkania biznesowe czy weekendowe powolne śniadania z rodziną i przyjaciółmi. Szerzący się trend celebrowania pierwszego posiłku spożywanego na mieście to wyzwanie, a zarazem wspaniała okazja do wykorzystania dla restauratorów.

Fotografia kulinarna z nagłówka: Piotr Saweczko foodphoto.pl.


Recommended For You

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *